Lejrskoletur 2016

Yderbyskolen - et dagbehandlingstilbud

Lejrskoleture

Udover vores almindelige skolerelaterede ekskursioner til bla. Naturskolen, Den Blå Planet, Geologisk Museum, Brorfelde osv. tager vi hvert år på en lejrskoletur. Lejrskoleturen varer typisk fra mandag til fredag.

Skolen har de sidste par år besøgt Prag, London og Berlin samt været på tur i Jylland.

Turens destination afhænger nogen gange af, hvad eleverne har arbejdet med i skoletiden. Fx. havde vi i foråret 2015 projekt om 2. Verdenskrig, hvilket derfor lagde op til en tur til Berlin. Vi vidste, at vi kort tid efter lejrskoleturen skulle arbejde med 1864, så det ene hold besøgte Dybbelbanke Historiecenter på vej til Berlin, og det andet hold besøgte centret på hjemvejen. Tjek arkivet for dagbog med billeder fra Berlintur 15.

I år gik turen til Stadil i det vestlige Jylland, dels fordi eleverne havde beskæftiget sig med Skagens malerne i dansk og dels fordi eleverne også havde beskæftiget sig en del med science fiction i både dansk og engelsk samt innovation og forskellige energiformer i biologi og fysik/kemi. Målet med lejrskoleturen var derfor, at besøge den innovative forlystelsespark Danfoss Universe i bunden af Jylland og grenen i toppen af Jylland.

Klik på billedet herunder for at komme med på turen til Stadil.